• full screen slider

Algemene voorwaarden:


Deze Algemene voorwaarden, zijn van toepassing op alle aanbiedingen en alle overeenkomsten tot verhuur of levering van producten en/of diensten, welke worden uitgebracht, resp. aangegaan door Happieness, gevestigd te Waalre.


Artikel 1: Definitie

  1. Opdrachtnemer: Happieness met KvK nummer 56520026
  2. Opdrachtgever: elke natuurlijke of rechtspersoon die gebruik maakt van de diensten van Happieness.
  3. Overeenkomst: Een afspraak, dan wel schriftelijk of mondeling gemaakt, tussen Happieness en een opdrachtgever ter zake de te verlenen diensten welke worden aangeboden door Happieness 
  4. Opdracht: De bij de overeenkomst afgesproken zaken, omvattend de producten en diensten die geleverd worden door opdrachtnemer, die ten uitvoer dienen te worden gebracht of uitgevoerd zijn op (een) bepaalde datum(s).
  5. Factuursom: Het totale bedrag dat de opdrachtgever dient te voldoen bij een overeengekomen opdracht zoals vermeld in artikel 5.

Artikel 2: Geldigheid van de algemene voorwaarden

  1. Deze Algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen en alle overeenkomsten tot levering van producten welke worden aangegaan tussen opdrachtgever en opdrachtnemer.
  2. De opdracht van de opdrachtgever geldt als acceptatie van de Algemene Voorwaarden.
  3. Van deze Algemene Voorwaarden afwijkende bepalingen zijn slechts bindend indien deze schriftelijk zijn overeengekomen.
  4. Eventuele algemene voorwaarden van opdrachtgever maken geen deel uit van de overeenkomst.

Artikel 3: Bestellingen

  1. De opdrachtgever kan de bestellingen 24 uur per dag, 7 dagen per week mailen naar info@happieness.nl.
  2. Ter bevestiging van de bestelling ontvangt de opdrachtgever een bericht waarin de bestelling wordt bevestigd.
  3. Bestellingen dienen minimaal 7 dagen voorafgaand aan de afleverdatum gedaan te worden .
  4. Happieness kan niet garanderen dat bestellingen korter die dan 7 dagen voorafgaand aan de afleverdatum worden geplaatst volledig kunnen worden geleverd. 
  5. De mogelijkheid bestaat om bestellingen korter dan 7 dagen voorafgaand aan de afleverdatum te plaatsen. Opdrachtnemer zal naar aanleiding van het verzoek contact opnemen met de opdrachtgever telefonisch of via e-mail.
  6. Alle prijzen vermeld op de website zijn inclusief btw.

Artikel 4: Bezorging

  1. Happieness levert het hele jaar door. Happieness behoudt het recht om af te wijken van bovengenoemde leveringstijden, bijvoorbeeld op feestdagen. Wanneer de afleverdatum van de hapjes op een feestdag valt, dan wordt over de mogelijkheden op die dag met opdrachtgever gecorrespondeerd.
  2. Wanneer de opdrachtgever een gewenste aflevertijd heeft opgegeven dan is dit een indicatietijd en kunnen hieraan geen rechten worden ontleend
  3. Bestellingen (met uitzondering van de high tea en baby shower) kunnen tevens afgehaald worden op het vermelde adres in de contactgegevens. De gewenste afhaaltijd zal in overeenstemming geschieden tussen opdrachtgever en opdrachtnemer. 
  4. Het niet kunnen bezorgen of niet ophalen van een bestelling ontslaat opdrachtgever niet van de betaalverplichting. De opdrachtgever blijft in dit geval verantwoordelijk voor alle gemaakte kosten.
  5. Nabestellingen dienen uiterlijk 48 uur voor de afleverdatum/tijd per e-mail of telefonisch worden doorgegeven. Deze bieden geen garantie maar dit is in overleg tussen opdrachtgever en opdrachtnemer.

Artikel 5: Betaling

  1. Opdrachtnemer is gerechtigd bij een opdracht vooruitbetaling te verlangen van de factuursom, deze dient tenminste 2 dagen voor aanvang van de opdracht te zijn voldaan.
  2. Betaling kan geschieden vooraf per bankoverschrijving op rekeningnummer NL12 RABO 0101136886 tnv M. Poulissen 
  3. Opdrachtgever heeft ook de mogelijkheid om contant bij aflevering van de bestelling te betalen. 
  4. Bij grote leveringen zijn wij genoodzaakt om een aanbetaling te vragen.
  5. Daarnaast brengen wij een borgsom in rekening voor het gebruik van schalen, bestek en serviesgoed van Happieness van € 25,00 per bestelling.

Artikel 6: Annuleren

  1. Annuleringen dienen schriftelijk per mail te geschieden voorafgaand aan de afleverdatum. Aan een mondelinge annulering kan de opdrachtgever geen rechten ontlenen.
  2. Kosteloos annuleren is mogelijk tot 14 dagen voorafgaand aan uw gelegenheid. 
  3. Tot 7 dagen voorafgaand aan de afleverdatum worden 25% annuleringskosten in rekening gebracht met een minimum van € 25,00.
  4. Tot 3 dagen voorafgaand aan de afleverdatum worden 50% annuleringskosten in rekening gebracht met een minimum van € 50,00.
  5. Annuleringen korter dan 24 uur voorafgaand aan de afleverdatum worden geheel in rekening gebracht.

Artikel 7: Nabestellingen en wijzigingen

  1. Nabestellingen of wijzigingen in de bestelling dienen tenminste 48 uur voorafgaand aan de afleverdatum/tijd telefonisch of per e-mail te worden doorgegeven. Nabestellingen of wijzigingen bieden geen garantie en de mogelijkheden zullen tussen opdrachtgever en opdrachtnemer worden besproken vervolgens door opdrachtnemer worden bevestigd.

Artikel 8: Breng- en haalkosten

  1. Breng- en haalkosten: de breng- en haalkosten worden vooraf doorgegeven aan opdrachtgever en worden berekend op basis van afstand.
  2. Happieness hanteert de volgende breng- en haalkosten rekening houdend met brengen van de bestelling en ophalen van de spullen.
    • € 7,50 bij minder dan 5 km
    • € 10,00 tussen de 5 en 10 km
    • € 15,00 tussen de 10 en 15 km
    • Meer dan 15 km dan rekenen wij € 0,23 per km
  3. Voor afhalen worden geen kosten in rekening gebracht (afhalen is enkel mogelijk voor de hapjes en niet voor de high tea of baby shower.

Artikel 9: Ontbinding en schade

  1. Indien de opdrachtgever niet voldoet aan enige verplichting die bepaald zijn in deze overeenkomst, heeft de opdrachtnemer het recht de overeenkomst te ontbinden, zonder dat opdrachtnemer een schadevergoeding is verschuldigd aan opdrachtgever.
  2. In geval van overmacht heeft opdrachtnemer het recht, na kennisgeving opdrachtgever, haar verplichtingen tot uitvoering van de overeenkomst, voor zover niet uitgevoerd, te ontbinden.
  3. Onder overmacht wordt verstaan:
    a. Storingen in aanlevering van bijvoorbeeld water en energie
    b. Brand of ongevallen.
    c. transport problemen, zoals onvoorziene files, ongevallen in het verkeer,, stakingen en blokkades.
    d. Natuurrampen, zoals zware stormen.
    e. Als ook iedere andere niet tot de normale handelsrisico’s te rekenen gebeurtenissen.
  4. Door Happieness aan opdrachtgever ter beschikking gestelde zaken zoals serveerschalen, bestek en serviesgoed blijven eigendom van Happieness en worden na de opdracht aan haar geretourneerd. Opdrachtnemer en opdrachtgever regelen hoe en wanneer onderling.
  5. Schade of breuk dat is toegebracht aan materialen in bruikleen of vermissing van zaken worden in rekening gebracht of verrekend met de betaalde borgsom (zie 5.5).

Artikel 10: Aansprakelijkheid

  1. Happieness is nimmer aansprakelijk voor welke schade dan ook geleden door opdrachtgevers en/of diens gasten en/of degenen die hen vergezellen en/of derden, tenzij de schade een direct gevolg is van opzet of grove schuld van Happieness
  2. Deze uitsluiting van aansprakelijkheid geldt in het bijzonder ook voor de schade ontstaan als gevolg van het nuttigen van door Happieness bereide of geleverde levensmiddelen.
  3. Happieness is niet verantwoordelijk voor de ingrediënten die worden gebruikt voor het eten. Heeft u een allergenenallergie, neem dan contact op met info@happieness.nl om de mogelijkheden te bespreken 
  4. Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor schade die ontstaat bij of in verband met de uitvoering van de opdracht, voor zover deze schade het directe of indirecte gevolg is van overmacht (artikel 9.3)

Artikel 11: Geen garantie op juistheid

  1. Voor de prijzen die op onze website staan, geldt dat wij streven naar een zo zorgvuldig mogelijke weergave van de realiteit en de bedoelde prijzen. Fouten die daarbij ontstaan en herkenbaar zijn als programmeer dan wel typefouten, vormen nooit een aanleiding om een contract dan wel overeenkomst met Happieness te mogen claimen of te veronderstellen.
  2. Happieness streeft naar een zo actueel mogelijke website. Mocht ondanks deze inspanningen de informatie van of de inhoud op deze website onvolledig en of onjuist zijn, dan kunnen wij daarvoor geen aansprakelijkheid aanvaarden.
  3. De informatie en/of producten op deze website worden aangeboden zonder enige vorm van garantie en of aanspraak op juistheid. Wij behouden ons het recht voor om deze materialen te wijzigen, te verwijderen of opnieuw te plaatsen zonder enige voorafgaande mededeling. Happieness aanvaardt geen aansprakelijkheid voor enige informatie die op websites staat waarnaar wij via hyperlinks verwijzen.

Artikel 12: Privacy

  1. Happieness gaat zorgvuldig om met haar klanteninformatie en zal deze gegevens niet aan derden ter beschikking stellen en niet doorgeven aan andere organisaties voor commerciële doeleinden.

Artikel 13: Klachten

  1. U kunt klachten melden via info@happieness.nl. Elke klacht wordt door ons in behandeling genomen en zorgvuldig behandeld en zo nodig in overleg met opdrachtgever opgelost (indien mogelijk).
  2. Een klacht van opdrachtgever geeft geen recht om de Overeenkomst op te zeggen of betaling (gedeeltelijk) na te laten of uit te stellen.

Artikel 14: Intellectueel eigendom

  1. Zonder uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van Happieness is het niet toegestaan tekst, fotomateriaal of andere materialen op deze website her te gebruiken. Het intellectueel eigendom berust bij Happieness.

Artikel 15: Wijzigingen

  1. Mocht deze disclaimer wijzigen, dan vindt u de meest recente versie van de disclaimer van www.happieness.nl op deze pagina.
  2. Op deze algemene voorwaarden, iedere Overeenkomst en op eventuele overige daarmee op enigerlei wijze verband houdende rechtsbetrekkingen tussen partijen is het Nederlands recht van toepassing.